Artykuły
Obwodnica Sokołowa Podlaskiego przez Wojewódki Górne
Kliknij na powyższe zdjęciu, aby przejść do szczegółowej mapy wariantów obwodnicy
Jak podaje Życie Sokołowa, od 5 lutego 2021 firma Lafrentz - wykonawca dokumentacji obwodnicy Sokołowa Podlaskiego, udostępnił na stronie www.obwodnica-sokolowa-podlaskiego.lafrentz.pl informacje o trzech wariantach projektowanej obwodnicy.
Planowane daty inwestycji | Podstawowe parametry techniczne: |
6 listopad 2020 r. – zawarto umowę na Studium Techniczno-ekonomiczno-środowiskowe |
klasa techniczna drogi: GP* prędkość projektowa**: 100 km/h ilość jezdni: 1 ilość pasów ruchu: 2 szerokość pasa ruchu: 3,5 m dopuszczalny nacisk: 115 kN/oś rodzaj nawierzchni: bitumiczna |
* GP – droga o ograniczonej dostępności poprzez skrzyżowania/węzły, oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu, wydzielenie ruchu pieszo-rowerowego
** Prędkość projektowa - parametr techniczny wskazujący na bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu, niezwiązany bezpośrednio z prędkością dopuszczalną na drodze.
Kliknij poniżej, aby zobaczyć szczegółowe mapy i opisy poszczególnych wariantów obwodnicy.
Projektant udostępnił na swojej stronie formularz opinii, którzy można przesłać e-mailem, tradycyjną pocztą lub wypełniając ankietę on-line do 26 lutego 2021 roku.
- Formularz w wersji ankiety on-line
- Formularz w wersji PDF (do druku) - po wydrukowaniu można wysłać na adres Lafrentz Polska Sp. z o.o. ul. Kamiennogórska 22, 60-179 Poznań z dopiskiem "Akcja informacyjna 1 – Budowa Obwodnicy Sokołowa Podlaskiego" lub zeskanować i wysłać na e-maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
UWAGA! Brak potwierdzenia (podpisu) zgody na przetwarzanie danych osobowych w wersji papierowej formularza uniemożliwi wykorzystanie opinii w pracach projektowych. Przesłanie formularza w formie elektronicznej - bez podpisu, stanowi automatyczną zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie określonym na stronie 2.
Materiały informacyjne:
Obwodnica Sokołowa Podlaskiego - wariant W1
Kliknij na powyższym obrazku, aby powiększyć. Na powiększonym obrazku kliknij na zaznaczoną kolorem różowym trasę - wariancie 1, aby zobaczyć powiększenie wybranego odcinka.
Na powiększonym obrazku przesuń kursor myszki na wybrany odcinek, a po chwili wyświetli się jego nazwa.
Obwodnica Sokołowa Podlaskiego - wariant W2
Kliknij na powyższym obrazku, aby powiększyć. Na powiększonym obrazku kliknij na zaznaczoną kolorem ciemnoniebieskim/granatowym trasę - wariancie 2, aby zobaczyć powiększenie wybranego odcinka.
Na powiększonym obrazku przesuń kursor myszki na wybrany odcinek, a po chwili wyświetli się jego nazwa.
Obwodnica Sokołowa Podlaskiego - wariant W3
Kliknij na powyższym obrazku, aby powiększyć. Na powiększonym obrazku kliknij na zaznaczoną kolorem jasnoniebieskim/błękitnym trasę - wariancie 3, aby zobaczyć powiększenie wybranego odcinka.
Na powiększonym obrazku przesuń kursor myszki na wybrany odcinek, a po chwili wyświetli się jego nazwa.
Jak widać na mapie w wariancie 1 zaznaczonych jest 7 budynków do wyburzenia (Przeździatka Kolonia - 4 budynki, Przeździatka Kolonia - 2 budynki i Sokołów Podlaski - 1 budynek ŚDS).
W wariancie tym występuje 6 skrzyżowań obwodnicy z drogą:
- na drodze z Kupientyna do Bud Kupeintyńskich
- przy ul. Kosowskiej z Łowiecką - rondo
- aleja 550-lecia (przed LPR)
- ul. Węgrowska w Sokołowie Podlaskim (przed drogą do Walerowa)
- Wojewódki Górne (po wyjeździe z Żanecina, pomiędzy zabudowaniami)
- droga na Repki (przy skrzyżowaniu z drogą na Remiszew Duży).
Dodatkowo wariant ten przewiduje dwa wiadukty drogowe nad linią kolejową, w miejscowości Bartosz oraz na wysokości Zakładów Mięsnych w Sokołowie Podlaskim.
W wariancie 2 zaznaczony jest 1 budynek do wyburzenia (Przeździatka Kolonia).
W wariancie tym występują 4 skrzyżowania obwodnicy z drogą:
- na drodze z Kupientyna do Bud Kupeintyńskich
- w miejscowości Brzozów Kolonia (za drogą do Walerowa)
- Wojewódki Górne (po wyjeździe z Żanecina, za zabudowaniami)
- droga na Repki (przy skrzyżowaniu z drogą na Remiszew Duży).
Dodatkowo wariant ten przewiduje dwa wiadukty drogowe nad linią kolejową, w obrębie miejscowości Bartosz, Przywózki i Wojewódki Dolne oraz nad ul. Klonową w Nowej Wsi.
Oprócz tego na ul. Kosowskiej w Sokołowie Podlaskim, tuż przed wyjazdem z terenu miasta przewidziany jest węzeł lub skrzyżowanie obwodnicy z drogą oraz wiadukt drogowy nad ul. Kosowską.
W wariancie 3 zaznaczony jest 1 budynek do wyburzenia (Brzozów Kolonia).
W wariancie tym występują 4 skrzyżowania obwodnicy z drogą:
- na drodze z Kupientyna do Bud Kupientyńskich
- w miejscowości Brzozów Kolonia (około 800 m za drogą do Walerowa)
- w Wojewódkach Górnych (przy zjeżdzie na starą drogę krajową do wsi) - rondo
- droga na Repki (przy skrzyżowaniu z drogą na Remiszew Duży).
Dodatkowo wariant ten przewiduje dwa wiadukty drogowe nad linią kolejową, w obrębie miejscowości Wojewódki Dolne i Przywózki oraz nad ul. Klonową w Nowej Wsi.
Oprócz tego na ul. Kosowskiej w Sokołowie Podlaskim i w Budach Kupientyńskich, tuż przed zabudowaniami przewidziany jest węzeł lub skrzyżowanie obwodnicy z drogą oraz wiadukt drogowy nad ul. Kosowską.
Ważna sprawą jest fakt, że na zdjęciach map nie ma kilku istniejących obecnie budynków bezpośrednio na śladzie projektowanej obwodnicy np. przy ul. Kosowskiej w Sokołowie Podlaskim w miejscy projektowanego węzła drogowego oraz w Przywózkach na około 11 km obwodnicy.
Komentarze
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.